dilluns, 8 de febrer de 2010

Semblar ric II: Demanem un vinet?


Què passa amb els fills de puta que es creuen sommeliers?
Doncs res dolent, malauradament.

Però perquè no paguin justos per pecadors, puntualitzaré els problemes que tinc amb els farsants del vi:

Primer, parlo de la gent de meva/nostra edat, que és quan la pretensió s'accentua més. Creuen saber distingir els bons vins perquè van pagar molts bitllets per una mísera cata. Jo vaig pagar molts bitllets per poder conduir legalment i no vaig aprendre a fer trompos sense morir, fins anys més tard.

M'és igual que creguin que hi entenen, em podreix la sang que pretenguin fer-ho creure als altres per tots els mitjans, especialment fent tota la cerimònia dels sentits al mig del restaurant.

Això ho trobo una falta d'educació tremenda envers el restaurant. Demana provar l'amanida i el tronc de lluç, també, fill de puta. I ves a la cuina i mira, olora i llepa-li les mans al xef. Si no fas això, no sé perquè has d'anar potinejant un producte envasat servit amb la garantia del local.

N'estic segur que els de veritat, sols ho fan a casa seva, amb les ampolles de la seva bodega privada. Em sembla perfectament lògic.

I sempre són tios. Aquí em podeu restar punts al meu carnet de misògin.

No obstant, he advertit que aquesta conducta infame acostuma a sorgir després d'entrar en una relació estable. Què els passa a la gent casada que els dona per pseudorefinar-se patèticament?

Fa dos dies demanaven sangria, lambrusco o turbio a cada sopar, la creme de la creme de la ressaca barata. I després els era igual fotre's 5 cubates del pitjor garrafó de la província vegueria. I en qüestió de dies van de que no poden fer un àpat a gust si no hi ha un bon vi a taula, triat i provat per ells. I encara tenen els ous inversament proporcionals al seu intel·lecte com per dir allò de: "Oh, no hi ha res pitjor que parlar amb un cambrer que no entén de vins!" o demanar un segon vi el doble de car, que es pagarà entre tots, poc abans dels postres per poder endur-se a casa els 3/4 d'ampolla.

Són els mateixos fills de la gran yonki que van a fer uns mojitos. Totalment comprovat. Lo de fills de yonkis, vull dir.

Fins aquí aquesta nova entrega dels fills de puta que són tant pobres d'esperit que es deixen embaucar per la societat i es prenen a estripa-taula els petits plaers que dicten els diners. Petits plaers oficials, mis cojones!



Nota: VINET està al mateix nivell que SOPARET. Pensin-hi abans de dir-ho el pròxim cop.

23 comentaris:

  1. I no parlem ja dels cambrers cabrons que pretenen que facis una exhibició de coneixements enològics davant la xurri que t'acompanya.

    O dels guiris que es pensen que si ets del Sud d'Europa has de saber de vins. Què en saben gaire de rens i óssos ells??

    ResponElimina
  2. Jo ara, per tocar els collons, sempre demano aigua!. Qui ho diria... ara demanar aigua és contracultural!. Ull, que comencen a aparéixer sommeliers d'aigua!. Llavors em canviaré al sifó de tota la vida...

    ResponElimina
  3. Jo els vins els classifico mitjançant dues categories infalibles:
    - m'agrada/ no-m'agrada.
    - em fot el cap com un timbal a l'endemà/ no-em fot el cap com un timbal a l'endemà.

    La resta són collonades que mereixen que algú els enclasti la copa a la cara quan estan ensumant el "caldo". OJU! que si ´dir "vinet" és fastigós, anomenar-lo "caldo" és, al meu entendre, molt pitjor...

    ResponElimina
  4. Jo encara no m'hi he trobat mai que quan el cambrer porta un vi a taula el que el tasta de sobte l'escupi a terra i digui: "Fill de puta però quin verí de merda és aquest!". No, sempre fan que oloren una mica, el tasten lentament, se l'empassen i fan que sí amb el cap al cambrer, qui segurament no esperava una altra cosa.

    Tot una merda de convenció en la que com a resultat el client es pensa que sap de vins i el cambrer que ha fet bé la seva feina. Simple complaença recíproca. Tal qual l'escena podria ser la del cambrer fent-li una mamada al client mentre aquest li fica un dit al cul.

    Jo en aquestes circumstàncies normalment acabo rient. (Quan tasten el vi, vull dir, no quan em fan una mamada o em fiquen el dit al cul)

    ResponElimina
  5. Ben cert! El pitjor de tot és quan en un dinar, el més pedant del grup insisteix en demanar un vi que no sigui el de la casa -per tant, tocant a pagar més per cap- havent de compartir una puta ampolla entre 10 per tot el dinar, tocant només a una copa per cap i morint-te de set, que t'has d'acabar demanant una cervesa al segon plat si no vols morir deshidratat.

    I l'última frase també és ben certa: Dir "vinet" equival a "soparet", és a dir, pèrdua de virilitat 100% que en molts casos, afegit a la mariconada de "els postres te'ls poso jo", equival a acabar la nit fent-te palles a casa teu pensant en aquell pagesot que es cardava tota una ampolla a porró per esmorzar.

    ResponElimina
  6. Amb aquesta merda de les paraules, es pot anar molt lluny. Penseu en aquesta gent que, en castellà diu: cenita, veranito y playita. "Uy, ahora mismo ya está aquí el veranito, que bueno, ya podemos ir a la playita a hacer una cenita con un buen vinito". Afusellables...

    ResponElimina
  7. Tinc un amic professional del vi que fa exactament la mateixa classificació que el Dr. Muerte: m'agrada / no m'agrada. "Al capdavall, és l'únic que compta" sempre em diu.

    Mai no l'he vist tastar el vi en un restaurant. Un dia li vaig preguntar perquè no el tastava, si de tota la sala probablement era l'única persona que hi entenia. Resposta:

    "Amb el què val l'ampolla i el què val el sopar, tu creus que el vi serà dolent?".

    D'altra banda compartim l'opinió, a més a més provada, que la majoria d'"experts" de vins no noten la diferència si li canvies el contingut de l'ampolla per un de més barato.

    ResponElimina
  8. Té tota la raó Pare, son uns maleits fills de puta. Passa el mateix amb el pernil. "Aquest pernil no está ben tallat". A veure fill de puta. Un pernil ranci, es un pernil ranci, tallat a fines lamines, a daus, o cardant-li queixalada directe a la pota. Grrrrrr, em foten malalt aquesta gent.

    ResponElimina
  9. i això de portar els colls del polo aixecats, a que es deu?

    ResponElimina
  10. No sé que es creuen aquests fills de puta,necesiten demostrar els demes que estan a un nivell superior..son els primers en mirar la carta de vins i fer les seves observacions,recomanacions-exigencia,ell ha de triar el vi:"feu-me cas que sé del que parlo"
    La puta que et va parir,has fet un curset de merda,has fet una puta cata de vins, i ser-hi-es incapaç de distingir un rioja, d´un penedès,i ja et creus un sommelier..tu lo que ets un "paji"..I quan arriba el moment de demanar,li diu porta´ns aquest,oi que es d´una bona collita aquesta del 2007(un crianza...SUBNORMAL)i el cambrer li diu que sí(Qué collons ha de dir,sino te ni puta idea,a més que et dirà que No es una bona collita,que ets gilipollas perqué es un crianza...que ell fa 2 dies que treballa aquí,perqué abans xupava polles al rabal!?)
    Arriba el putu gran moment de la nit,el fill de puta,es prepara per tastar el vi...remou la copa(de vegades els hi vesa i tot,aleshores es culpa de la copa,perqué no es la copa en la que es serveix el vi) olora el vi(el payaso sovint es molla el nas,perqué te una napia descomunal i perqué la copa no es del tamany adient,i aleshores el tasta i el glupeja...:mmm,está bé,amb cara de satisfacció màxima(deu pensar que bo que sóc,em tindrien que aplaudir i la rossa aquella amiga del Joan,me la tindría que fel.la sota la taula!)aleshores arriba,el pitjor moment...que es quan algú(normalment noia,ja podries tenir la puta boca tancada,ni que sigui xupan-me-la!)li pregunta com ho fas,ens pots ensenyar(com si parles per tothom,filla de puta,qui collons t´ha donat el meu vot,jo no vull saber una merda de que aquest"payaso",m´ensenyi a fer el subnormal!!) aleshores al gilipollas,riu maliciosament i posa cara de triomf absolut(i pensa,aquesta me la follo segur!) Tan de bo el cambrer portes per error una ampolla d´àcid clorihídric...aleshores podries apreciar,el seu aroma suau,i el seu sabor afruitat...FILL DE PUTA HAS DE MORIR!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  11. És cert que la gent casada s'avinatxa. Per què? No en tenen prou amb la farsa de fer veure que estan enamorats?

    I parlant de farses i el món del l'acohol: els cursos de cata de cervesa. Algú beu la puta cervesa pel gust? Oi que no? Haurem d'acabar suportant les mateixes imbecilades snobs tant si bevem vi com si bevem cervesa?

    ResponElimina
  12. M'aplico lo de "vinet". Al meu favor puc afirmar que conscientment no dic "soparet".
    Continuaré dient "vinet", però. Ja li vindré a demanar el perdó suprem més tard.
    Respecte les putes cates de vins, suposo que al Penedès ja hi estem acostumats. Ara bé, tenim el nivell de pantomima 2.0, que és el puto farsant catador. En sap i et tracta de subnormal quan tu dius que te la suda.
    Que al Penedès te la sudi està mal vist.
    "Olor a pi fresc prop de les vinyes de Sant Sadurní amb les branques mirant cap a Montserrat" o similar.
    S'han de fer uns vins però o no? ;)

    ResponElimina
  13. A casa meva sempre s'ha begut vi del poble del meu pare. O sigui de garrafa. I en quantitat. Aquest pallasos que pensen que per que llegeixen las recomanacions de vins de La Vanguardia ja hi entenen son una colla de pedants plens de complexes.

    "Demanen aquest Ribera de Duero que m'ha dit que és molt bó" Molt bó imbécil? Molt car voldràs dir! Quan et trobes amb un d'aquests personatges sempre el pots desmontar la paradeta dient-li: "Si serà molt bó, però jo prefereixo els vins d'aquí perque els vins perden molt quan els treus de la bodega". Encara no he trobat a ningú que tingui collons de rebatre aquesta afirmació. Simplement per que no en tenen ni puta idea.

    ResponElimina
  14. Una cosa curiosa. Mon oncle ven raïm a les cooperatives de Rioja. Aquest raïm, cultivat a centenars de kilòmetres acaba sent "Vino de Rioja", amb DO i per tant amb el conseqüent augment de preu.
    Això fa que em cagui en les DOs i en la mare dels que ensumen el vi com si fos colònia de meuca. Fills de puta.

    ResponElimina
  15. Percert,el pallaso de la foto de d´alt també porta 3 polos posats,per tant 6 colls alçats!
    D´on son aquestes fotos Pare?

    ResponElimina
  16. Doncs millor no li explico el que és tenir un cunyat (suposat)enoleg que com que no te vida interior es dedica a fer l'analis dels "vinets" cada cop que dinem/sopem, per aborriment de la resta. Uff només que llegís una mica...

    ResponElimina
  17. El gran Bukkàkez ha tornat. Llarga vida

    ResponElimina
  18. Fa uns dies, servidor i senyora vam tenir l'oportunitat de gaudir de la millor habitació d'un dels establiments hotelers més exclusius de Barcelona. Tot plegat un premi que no ens va costar ni cinc. A l'hora del sopar que ens vam fer pujar d'un dels seus tres restaurants a l'habitació, podriem haver-nos fet els merdes amb el VINET, però en canvi vam etzivar un "un vi negre... qualsevol, el que tu ens triis". Altra cosa hauria sigut un intent lamentable d'aparentar quan:
    a- Els treballadors sabien que estavem de gorra
    b- els treballadors de l'hotel són com nosaltres, ni més ni menys.
    A més, no crec que a la seva carta de vins hi tinguin qualsevol merda

    ResponElimina
  19. Dr. M, efectivament, dir "caldo" és molt més punible que dir "vinet". A veure si tenen ous a fer el mateix ritual amb el caldo de pollastre.

    Javilon, vostè ho ha dit: pura convenció. Però jo crec que el cambrer és el primer de pensar que el sommelier és un imbècil pretensiós que necessita fer el paperet, així que simplement aguanta el tipus.

    iaia, segueix essent molt ídola. Que ho sàpigui.

    Senyor Gerent, es veu que els pijos són molt d'acostipar-se si els bufa fred al coll. O potser són simplement uns desgraciats.

    Sr. Kalashnikov, vostè també té alguna cosa molt personal amb algú en concret, eh? Faci com jo, eviti'l a tota costa.

    I tant, Valero. No conec cap cas de ningú que hagi anat a una cata de birres, però sí varis casos de demanar la cervesa més estranya del local per després criticar-la i apuntar-se-la al currículum de sibarita. "Ui, la Frëddikhrugger és molt més bona que aquesta, perquè té més gust de malta i mòngger mòngger mòngger..."

    Mare de Deu, no sé come està el panorama de pretensió al Penedès, segur que altíssim, com a tot arreu, però puc entendre que allà, terra de vins, sigui més habitual consumir-ne. Però Colòmbia és terra de farlopa i no estan tot el dia fote... ah, no, espera, sí, sí.

    Me l'apunto, C.E.T.I.N.A.

    Sr. Kalashni, els seus polos tenen dos colls? El de dalt porta 4 polos = 4 colls alçats. No fotem, no?
    Les imatges fa molt que les tinc, no recordo d'on. Alguna web pseudo4chan.

    ChoniDefender, a mi m'agrada més el post anterior que aquest. Definitivament, tenim gustos diferents.
    Per cert, que se'm va passar contestar-li a l'anterior: s'adona que vostè i jo sóm troll mutus? Jo li trollejo la seva vida i vostè la meva, i tant contents, oi?

    Anthony, sí senyor, així és com s'han de fer les coses. Amb naturalitat. L'aplaudeixo.

    ResponElimina
  20. Pare te raó,es la medicació que em fa veure el que no és...coses de Herr Docktor i les injeccions d´odi via FOSCA

    ResponElimina
  21. Aquest fenòmen el vinc observant amb determinades persones del meu entorn i que tenen la teva, nostra edat? bé, el cas és que són gent que han tingut poc i ara s'han aburgesat perquè tenen un sou digne i això els permet fotre aquestes cantades demanant la carta de vins. Ho trobo tan patètic que me n'alegro de sentir-ne a parlar perquè ja em pensava que era un accés de observació meu i delirant el que em portava a malinterpretar la realitat. Però no, són ells els patètic i jo no sóc la cutre per passar de demanar vi quan el que em ve de gust (a l'igual que a ells) és una coca-cola fresca.

    ResponElimina
  22. I que foten amb aquests colls, si es veiessin amb els meus ulls fliparien. És casualtita o els dos tius de les fotos tenen cara de bordelines??? per no dir subnormals de merda! (quina ràbia que fan....)

    ResponElimina
  23. jo no soporto el vi des de que vaij agafar una.... sóc de cervesa!

    Aquesta visió m´agradat molt: "Tal qual l'escena podria ser la del cambrer fent-li una mamada al client mentre aquest li fica un dit al cul."

    jo pense que els polos axeicats venen perque volen pareixerse al conde Dràcula, per xuclarle la sang a tot el mon que passe pel seu costat. aquestos pijos de merda!

    (disculpeu, no sé escriure ni parlar)

    ResponElimina

 
ir arriba