dimarts, 1 de desembre de 2009

Epidèmia de fotògrafs amateurs


Sóc jo que em moc per ambients inusuals o avui en dia la meitat de la gent és fotògrafa?

Des de fa uns mesos proliferen, al menys públicament, la gent que "fa fotos", que es compren una càmera descomunal, fan fotos desenfocades i amb angles impossibles i les pengen per la ret, a la vista de tanta gent com puguin.

Crec saber el perquè d'aquest hobbie-boom.
Les càmeres digitals s'han popularitzat, és a dir, abaratit. Molt. Ahir en vaig veure una Deliplus, al costat de les piles AAA i de la señorita Vanesa.
I clar, la gent se'n compra una. Hasta per tenir-la.
Els fa gràcia. Fan fotos de tot el què els sembla. Comencen a potinejar la càmera i el Photoshop. És flipen.
Un dia, amb la paga de Nadal, decideixen comprar-se'n una de grossa. Que segur que és una puta merda mediocre, però "és millor que una digital de butxaca" i "lo important és l'objectiu". L'objectiu, el canó de la càmera, no pas la intenció, vull dir.
I ja està, ja tenim un altre fotògraf wannabe.

Voleu que us sigui sincer?

Mireu, a mi em dieu un dia:
- Vols que t'ensenyi les fotos que vaig estar fent de nit a la ciutat? O vols veure la fotocòpia del meu cul? És en color!
La resposta us la podeu imaginar. El vostre cul no recordo haver-lo vist, i menys aixafat contra un vidre. En canvi, les fotos segur que seran més del mateix del que porta moltíssims anys corrent per tota pantalla.

Prou de tanta posta de sol.
Prou de llumetes mogudes.
Prou d'imatges desenfocades.
Prou de merdes en moviment.
Prou de parets plenes de pintades.
Prou de blanc i negre, sèpia i putos filtres digitals.
Prou de pretendre mostrar una impersonal creativitat.

Estem en una època en què cada minut és un bukkake d'imatges. Aporteu quelcom interessant. Si no, mireu-vos-les vosaltres, que per això les heu parit.

A més, la fotografia és un art basat en aparells caríssims, teoria i pràctica. Això no té cap tipus de valor artístic. Quan feu fotos de melics, per exemple i en cas que ningú ho hagi fet abans, potser podreu dir que és art, perquè podreu argumentar que sou els pioners i us inventareu alguna al·legoria. I jo callaré i assentiré.


Ei, que em sembla fantàstic que us agradi la fotografia i ho gaudiu i practiqueu tant com vulgueu. Intenteu assolir un digne "homenatge" als vostres ídols de la reflex. Però sols interessa veure el què "plasmeu" a gent com vosaltres, que segurament pensarà per dins que ells ho fan millor. I els vostres coneguts aliens a aquest camp, us diran que estan molt bé perquè no hi entenen i els és indiferent, a part iguals. No us prengueu massa en serio la seva opinió.

Quan sigueu originals, us mamaré les gònades i us demanaré que em fotografieu tal i com vaig nèixer, o inclús nu. Mentrestant, no us feu pesats i reflexioneu. Deixeu de menjar-vos les polles entre vosaltres i sigueu una mica sincers.

Però, ei, fotògrafs, no us indigneu per això. Penseu que us ho diu un paio que les seves imatges preferides són les que no ensenyaríeu mai als vostres fills.


A més, no us ho prengueu com un atac personal (tot i ser-ho). Gran part de la ràbia que estilo en aquest tema ve donat per que fa temps em vaig topar amb un complet inútil, que es dedicava a això. Vaig adonar-me que si ell ho feia és que tenia menys mèrit que gratar-me l'escrot amb pijama.
Per això, des que aleshores veig tant fotògraf amateur per cada racó d'Internet, una escalfor em puja del més profund de l'estómac fins al cervell mentre caic bruscament agenollat i clamo al cel:
- Per què?! Per què tanta pretensió?!

18 comentaris:

  1. I quan es mescla la pretensió i l'egocentrisme? Hi ha fotos de perfil al facebook que demanen a crits que els tirin àcid a la cara.

    ResponElimina
  2. No els perdonis pare, perque son uns fills de puta.
    Un ex-estudiant de fotografia.

    ResponElimina
  3. Ah pare... jo vaig caure no fa gaire en la trampa de comprar-me una reflex aquí als estats juntets com diu vostè, aprofitant el fabulós canvi eurodòlar. I n'estic content! Ara, també li he de dir que puc comptar amb els dits de les mans (i els dos collons potser) el número de fotos que he "ensenyat" tot i haver-ne fet un gillón. M'ho passo bé fent fotos dels cadàvers i dels membres amputats, i amb la reflex els colors són més vius!

    ResponElimina
  4. Pare Bukkàkez, coneix vostè el cum-art? Això sí que té futur. Busqui "tributos a la española" a google i abans d'obrir la pàgina -que curiosament podria ser company nostre, que és blogspot-, resi 4 parenostres. Amén.

    ResponElimina
  5. ai per l'amor i la mort de la santa església, què coi és aquest blog?? el dels tributos dic...
    és MOLT MOLT xungo eh??...a mi no em faria puta gràcia conèixer a aquest "home" que escriu el blog.. mare meva..

    Jo prefereixo la gent que juga amb la seva càmera, en tingui idea o no, a gent que posa de color sèpia, modo pop-art les fotos del dissabte i que al currículum posa que sap fer servir el Photoshop.

    Des de quan demana que ningú es prengui de forma personal un post?? On s'és vist això??

    ResponElimina
  6. Jo des de fa temps a internet només miro galeries de fotografies de ties conilles, artístiques o no. I ara ja m'estic passant al vídeo.

    ResponElimina
  7. l ejaculacio de la foto que has penjat m assembla que no es esperma

    ResponElimina
  8. Em moro de ganes de llegir que hi té a dir na kashna sobre aquest post, de debò.

    Si considerem art una imatge fixa capaç de condensar bellesa fugissera i resumir un concepte o expressar una idea, la que il.lustra aquest post sense cap mena de dubte ho és.

    ResponElimina
  9. Sergi, sí, però això més que pretensió (que sens dubte) ho qualificaria de prostitució. I ego. Molt ego. I chonisme a mansalva. Però avui no parlem d'aquests, que ja estan prou trillats.

    El Cagón, segueixo essent un amanerat que no vol ofendre a segons qui. Però és problema seu que la meva opinió els ofengui.

    Dr, entre sushi i càmeres grosses... sort que sap com salvar-se d'emmerdar-se.

    Iaia, això dels "tributos" ja em sona d'haver-ho vist més d'un cop. És terrible. Terriblement merescut, vull dir.

    Mare_de, això no és qüestió d'escollir o preferir entre uns o altres. Estem parlant d'aquest fotògrafs wannabes que proliferen com acné i la seva pretensió d'artistes. Si els contrastem amb ves a saber què o qui, es fàcil preferir-los.

    EL.GAT, com ho sap? S'hi reconeix el seu piercing nassal o què?

    Markutis, em consta que KASHNA li va la fotografia. No ho he escrit pas pensant amb ella ni molt menys. Lamento que s'hagi vist inclosa al grup, pel ciber-apreci que li tinc. Tampoc la conec. Però sí que conec a un fotimer de gent guai que fa fotos i me les volen fer menjar.

    ResponElimina
  10. Patter, el meu sincer suport. Jo crec que, senzillament, l'èxit de les fotos és degut a que la fotografia és l'art dels mediocres. El camí més ràpid per arribar a ser artista. I és que la gent no vol expressar, crear i bla bla. Només volen fer el merder i SER ARTISTA.

    By the way, jo també tenia pensat parlar sobre la fotografia desprès d'una experiència del passat cap de setmana. No troba que les càmeres digitals han creat al fotògraf bulímic? Tornaran els dies en que puguis fer un sopar d'amics sense una legió de flaixos "acutxillante" els ulls?

    ResponElimina
  11. "Estem en una època en què cada minut és un bukkake d'imatges", PO-E-TA! jo tinc la profunda desgràcia de conèixer una moderniqui que fa fotos de pin-ups i es creu que és la nova agustí centelles.

    Aquest perfil s'assembla molt al del pesat que es compra una guitarra espanyola, apren 3acords i s'en va a la platja a ensenyar-los als seus amics que ell també podria ser cantautor.

    Però pensem que aquesta yentussa viuen de la nostra benevolència. El dia que els hi diguem "això és una tifa. ho pot fer qualsevol." -tornaran a casa i ploraran amb la reflex contra la galta.

    ResponElimina
  12. Res, no es preocupi pare. Això és una mena de sarampió, com la deria aquesta de tots els modernillus de ser dj i alhora dissenyador gràfic.

    Amb el temps se'ls hi passa (se'n adonen de que a la resta ens importa una merda el que fan) i acaben veient el "Sálvame de Luxe" i trobant-li el punt transgressor.

    ResponElimina
  13. La ràbia es multiplica si enlloc de fotografies fan pintures i quadres d'aquells que pot fer un nen de 4 anys. I sí, ho pot fer un nen de 4 anys. Els artistes van morir fa temps, ara només hi ha gent amb poca feina

    ResponElimina
  14. El que te la càmera també és la facilitat de fer creure a aquests "fotografs" que fan art. Per fer fotos creatives no cal perdre-hi gaire temps, es pot fer assegut, no t'embrutes, i dificilment es pot tenir crisis d'inspiració...
    No te mèrit, i per mi, tampoc gaire interés, però les fotos tipus informatives es salven.

    ResponElimina
  15. Home d'alguna banda hem de treure els bloggerus pobres les imatges per vestir el propi blog.
    Encara que estic d'acord amb els aires pretenciosos de molta genteta.

    ResponElimina
  16. "La fotografia és l'art dels mediocres", BUM!
    Afegiria inclús que és l'art dels mediocres que no es volen ni esforçar.
    Jo tinc una digital amb la que immortalitzar moments lamentables de borratxeres i poc més. Ja fa temps que amb la meva càmera fan més fotos els meus amics que no pas jo. Això, afegit als que en tenen una de pròpia i t'estan fent fotos a traició a cada moment. L'endemà totes al facebook per mostrar com de bé s'ho saben passar.
    Jo ho diu vostè, Valero: bulímia fotogràfica. Descarregar-ho tot a la xarxa i oblidar-se'n al cap de dos dies per sempre més.


    Ufff, Modgi, quins altres, els de la puta guitarreta. Per sort, jo no he notat que n'hi hagin més de l'habitual.


    No ho veig tan clar que se'ls hi passi, C.E.T.I.N.A. Tan de bo tingui raó.


    sr. manel, però tenim la enorme sort de que és més complicat penjar una pintura a internet per fer-nos-la menjar com aquell qui no vol. Però dongui'ls temps.


    Agnès, el problema d'aquesta gent és que entenen "creativitat" com allò que ja han vist fer a -suposo que- reputats fotògrafs. I es dediquen a repetir-ho constantment. Ui sí, quina merda d'imitació més creativa!


    Srta. Tiquismiquis, he entrat al seu blog i li asseguro que la imatge que ha penjat no és pas d'un d'aquests que parlo. Hi han millors imatges als Google que no pas als àlbums d'aquesta gent. Clar, tot depèn de què vulgui il·lustrar, també.
    A més, digui-li a un fotògraf amateur que li presti una de les seves fotos per publicar-la al blog. N'estic segur que no se'l treurà de sobre mai més. Inclús farà fotos expressament per vostè i el seu blog.

    ResponElimina
  17. "La fotografia es l art dels mediocres."


    i la dansa que , els del ballet clasic??

    que l unic que fan es ballar (i follar )entre ells(els nois) i no han obert un llibre en sa vida....

    gat telepata

    ResponElimina
  18. ai, merda que arribo tard!!

    La kashna diu d'això: doncs quan fagi la meva primera exposició, no el convidaré :P

    No en seriu, aquesta onada de "fotògrafs" també la veig jo i em fa ràbia perquè fa semblar que jo m'he apuntat a la moda. I segurament jo sóc una d'aquestes wannabes per a molta gent, i fins i tot tinc la pretensió des de fa uns mesos de pendre-me-la en seriu.

    Jo no sé si tinc o no tinc talent.. m'agrada pensar que si perquè això em fa sentir millor en alguna cosa i no ser tant mediocre. Però si tinc una cosa clara és que no sóc la típica idiota que perquè li va començar a agradar el rotllo del photoshop es va comprar un pepinarro de 1600 Euros per tenir-lo a l'estanteria, no faig servir filtres de PSP perquè ho trobo fàcil i sense personalitat, i m'agrada anar de guai dient que jo revelo els meus propis carrets.

    El que per mi separa un tío que debó li interessa la fotografia i un altre que només vol fardar de Polla=camarón és que l'importa ben poc la càmara amb que fa les fotografies i que s'espavila per aconseguir millor tècnica, no millors objectius.

    *I com que jo predico amb l'exemple: tinc des de fa 3 anys una reflex digital sony alpha100 cutre de 2a mà i no penso cambiar-la fins que s'em caigui a trossos. En canvi, només faig que apuntar-me a cursos cars per apendre'n més.

    ResponElimina

 
ir arriba