dimarts, 17 de novembre de 2009

Pedagogia, didàctica i altres mariconades de l'educació del s.XXI

Feia dies que volia escriure sobre el curs de catequistes que estic fent, però tots els possibles posts es podrien resumir en una frase "és una puta merda". La qüestió és que necessito el títol si vull fer oposicions a la parròquia, o sigui que a fotre's uns mesos. Només espero la festa de fí de curs per ofegar les penes (companys de classe, monjes i capellans) i regar-ho tot amb litres d'alcohol (i com aquell qui no vol la cosa, però que ho desitja de tot cor, llançar-hi un llumí encès).

Com en la majoria de cursos, el que t'ensenyen no serveix per res. Blablablàs que oblido només sortir de l'aula o que, en cas que recordi, de poc m'ajudaran a l'hora de fer catequesi de veritat.
Un dels exemples és que no paren de repetir-nos que ara les coses s'aprenen jugant, que així se'ls queda més.

L'únic que els quedarà a aquests nens és un trauma.
No cal dir que ara per qualsevol cosa estan traumats i necessiten anar al psicòleg, psicoterapeuta, logopeda...

Que sí, que està molt bé que no s'aborreixin i que si estan motivats és més fàcil que aprenguin coses. Però no cal tampoc portar-ho tot a l'extrem. Que es comença fent servir els nens perquè aprenguin les parts del cos enganxant-los cartellets per tot arreu, i no te n'adones que ja han crescut i ningú els ha explicat que això de petits fa gràcia, però que si ho fan de grans com a mínim seran titllats de malalts mentals.


Avui a l'insti hem après expresions populars. Aquesta és "ser un panxa content".
.
Només putualitzar que l'insti al qual va aquest home és l'Institut Pere Mata i n'és un alumne molt avançat.

12 comentaris:

  1. Jo n'estic fins a la punta de la fava del tema "motivació" a l'escola. «Els nens s'han de motivar», «hem de buscar noves fórmules educatives per incrementar la motivació dels alumnes».

    1. A la meva època la motivació era un calvot a classe i un altre en arribar a casa, per si de cas.

    2. Si a P3 els nens ja necessiten motivació, quan arribin a la meva edat com no s'injectin cocaïna al penis no crec que serveixin per a res. Ah no, que això de la cocaïna jo ho fan a la ESO.

    ResponElimina
  2. De la fotografia dels vailets dedueixo que era un mestre i no una mestra perquè la nena porta el cartell de la "vulva" a l'alçada de la panxa. Val que així t'estalvies possibles denúncies, però així la xiqueta no se la trobarà. Per cert, això dels cursets i d'aquests mètodes guais funcionen quan ho fas entre adults: quan ho apliques a classe acostuma a ser un despropòsit i acabes emprant metodes semi-dictatorials. Mà de sant, escolti. Per cert, aprofito per enviar una salutació als mestres subnormals que ensenyen CANTANT i tocant la GUITARRA.

    ResponElimina
  3. Així va el país, si els futurs mestres escriuen 'aborreixin'. Vostè abans feia més gràcia, era millor i cuidava més el lèxic.

    ResponElimina
  4. Snif, snif... Que se n'haurà fet de na Pissarra Negra?

    (Hauria d'haver esperat una estona més perquè no es notés que l'anònim era jo, oi?)

    ResponElimina
  5. Sr.Pere Llufa una bona hòstia als nens, als pares i als mestres, començant per mi mateixa, sempre va bé.

    Sr.Manel estic totalment d'acord amb vostè. Tot el que fan als cursos amb adults funciona a la perfecció, però quan es vol fer amb nens si tens sort passen del tema i sinó t'envien directament a la merda.

    Sr.Anònim/Markutis, n'hi ha més de faltes. Si no té res més a fer es pot dedicar a buscar-les i corregir-les. Si vol ja li passaré la contrasenya i ho reedita vostè mateix.
    Només com a aclariment li diré que la meva intenció no ha estat mai fer gràcia, ni a vostè ni a ningú (no estic dins del grup de guionistes d'humor wannabe). Si algun adjectiu no m’escau és graciosa, ni tan sols gracioseta. El lèxic no l’he cuidat mai tampoc, senzillament que abans passava primer el corrector i ara no. I segurament abans era millor que ara, tampoc no costa massa cregui'm.
    Jo també trobo a faltar la gran Pissarra Negra. Molt.
    Que si em volia picar olé! Markutis 12 points!

    ResponElimina
  6. li puc passar la url d aquest post a la meva mare que es catedratica de pedagogia , que estara contenta....

    te mil lions de llibres sobre el tema , d aqui poc no podrem entrar....

    ResponElimina
  7. Això és com el tema dels ordinadors a les escoles. De debò incrementaran el rendiment de la canalla? O encara els distreurà més? Això sí, pagant, que som catalans!

    ResponElimina
  8. Jo vaig intentar aquest mètode d'enganxar cosetes quan vaig començar a viure a la Xina. L'endemà me'n vaig adonar que al matí, sense ulleres, un càracter xinès és una taca de tinta.

    No he après encara com es diu taula, ara, les parts del cos femení, hi ha hagut incentius. jo crec que tot és un problema d'incentius.

    ResponElimina
  9. El meu fillol aquesta setmana ha tingut la "setmana groga": tota una setmana per aprendre un sol color. A aquest ritme quan arribi als 20 anys potser ja sap dividir per dues xifres...

    ResponElimina
  10. Sr. TELEPATA, passi-li i que deixi un comentari. Tot i que segurament sa mare té coses més interessants a fer que llegir això.

    Sr. Albert B. i R., exacte. No em sembla malament que hi hagi ordinadors a les aules, però si només han de servir perquè enlloc d'omplir fitxes en paper les omplin al word, tampoc i avancem massa.

    Sr.CusCus, està clar. Tu li preguntes a un nen els noms dels 151 pokemons i no té cap problema. Si ells de motivats ja ho estan, però, com tothom, només pel que els interessa.

    Sr. C.E.T.I.N.A és molt optimista vostè! Què més voldríen molts de 20 que saber dividir per dues xifres.

    Sr. Josep, quin gran blog el de pissarra negra! El seguia de molt abans de fer-nos aquest i vem tenir l'honor de què fós la primera a comentar-nos.
    Esperem que estigui bé i torni aviat!

    ResponElimina
  11. Sagristana, li confessaré que la meva intenció era picar, però no em vaig fixar que el post l'havia escrit vostè i em pensava que em dirigia a mossèn Bukkàkez. No em té acostumat a escriure'n dos de seguits.

    ResponElimina

 
ir arriba