dijous, 20 d’agost de 2009

Odi gratuït: Andreu Buenafuente

Va, tornem-hi amb l'odi gratuït. Entrades curtes i fàcils per dies de suor.
Si algú no sap de què va, que miri aquí.

Avui, un de dur i arriscat: Andreu Buenafuente

Jo diria que...
... dibuixa/pinta com el cul, és a dir, com qualsevol persona que es fiqui a pintar i dibuixar sense tenir-ne nocions. Sols pel fet de ser famós, ric, graciós e intel·ligent, em fa l'efecte que la gent es pren els seus dibuixos com si fossin obres d'art.
Alguns seran enginyosos, metafòrics o el què vulgueu. Però ell no té cap do pictòric.
Sempre dibuixa caps amb cames, ulls i cors. Com a anècdota em sembla perfecte i trobo molt bé que li agradi pintar. Però hi ha molta gent que pinta mediocrement i es guarda els quadres a casa seva.
Donar-li el ressò que a ell i els d'El Terrat els hi agrada donar, doncs jo no ho veig clar. Crec que això és una part -errònia- més per divinitzar-lo. Em dona la sensació que ell es veu un bon artista*. Jo crec que és un bon creatiu, però això no implica ser-ho en tot, per molt que t'hi escarrassis.

* Artista com a pintor i dibuixant.


I vostès, per on li fotrien a en Buenafuente?

14 comentaris:

  1. Pater,
    el senyor gerent creu que es demostren dues coses:

    - que el Buenafuente sol, sense la maquinària de El Terrat al darrera, és com qualsevol altre. Tal com diu vostè mossen, un ser mediocre que, com qualsevol altre, és capaç de fotre guixadots més o menys afortunats en un paper

    - i que, sent qui és, és prou hàbil com per convertir la merda en diners (i això ja són figues d'un altre paner i no està a l'abast de tothom)

    Malgrat tot, segur que és prou intel.ligent per pensar que la gent no es fotrà d'hòsties per tenir un "Buenafuente" penjat al menjador, al costat del Sant Cristo, perquè és evident que els dibuixos del susoditx no ofereixen cap valor artístic, ni creatiu, ni tant sols metafòric.

    El deixo. Haig de revisar el tancament de caixa d'avui i després berenar amb la meva senyora.
    Passi-ho bé.

    ResponElimina
  2. Si hagués de triar entre algun dels meus conciutadans "il·lustres" el Sr. Buenafuente no seria precisament l'escollit. El seu únic mèrit seria haver estat el primer en introduir el catañol, o directament l'español, com a llengua habitual de TV3.

    ResponElimina
  3. Al senyor Buenafuente se li han de reconèixer moltes coses:

    - Introduïr el late night a l'americana a Catalunya i després a Espanya
    - Haver fundat una productora puntera i que ha tingut moments àlgids com Malalts de Tele o Plats Bruts
    - Descobrir i donar feina a alguns bons professionals
    - I sobretot fer-nos riure molt primer a la ràdio i després a la tele

    Però les seves aportacions al món de la música, les arts plàstiques i la fotografia (que ja fa anys que ens intenta colar) no estan entre els seus mèrits. És el que es coneix com a efecte Pablo Motos i fa que l'èxit massiu en una faceta et faci pensar que ho pots repetir en altres àmbits. Ara, la culpa no és seva sino dels palmeros que li diuen que pintar sempre el mateix és tenir un univers pictòric propi o que és un artista renaixentista multidisciplinar i això el fa admirable.

    Que jo recordi, no és el primer al que li passa una cosa així. També han pintat amb aspiracions serioses Camilo Sesto, la Chunga, Alejandro Sanz, etc...

    ResponElimina
  4. No és pot ser bo en tot.

    Anàlogament, podríem dir que tampoc es pot ser dolent en tot?

    Ah, aleeerta, gran debat!

    ResponElimina
  5. Estic d'acord amb el Markutis (i ja comença a fer ràbia). Al buenafuente li debem molt, però és un tiu que s'ha acomodat i ara per ara se li veuen els fils. L'obra del nas d'en roures és molt afilada (i botoruda).

    Jo li fotria amb que s'ha tornat un llepaculs del poder. Ja no aconsegueix provocar ni ficar el dit a la llaga. I diguem-ho clar, un home de 50 tacos "mono" fa pena. Letterman, Carson... són gent que s'han anat tornat més fillsdeputa i descreguts amb els anys. Però el buenafuente no, ell és més ingenu. I des d'aquí, buena, si m'estás leyendo, sàpigues que t'admiro.

    ResponElimina
  6. Us hi heu escarrassat massa, Pare. Aquest post ja hagués valgut per si sol posant només el títol i el nom d'aquest personatge.

    ResponElimina
  7. Així és, amics. Buenafuente és admirable, però no ens passem. El que crec que passa també és que a la tele i als mitjans en general, hi ha molta mediocritat, prostitució i mal fer, i en Buenafuente és bo, íntegre i sobresurt fàcilment entre tanta merda. Segur que és de lo milloret de la tele, ara per ara. Però també ha tingut força sort, ha jugat bé les cartes i ha fet coses diferents que l'han fet ressaltar.

    Això sí, estic d'acord amb Modgi: trobo a faltar més puteria, més mala folla, més sang, més incorrecció política. A vegades és massa "per a tots els públics", i a aquelles hores no hi han tots els públics davant el televisor.
    A més, el 86'3% de les entrevistes del programa, són un conyassu. Però això és culpa directa de l'entrevistat i no del entrevistador.

    ResponElimina
  8. Aquest a tingut la sort de no ser ni guapo, ni intel.ligent, si nó, no hagués triomfat, ja t'ho dic jo.

    ResponElimina
  9. En Buenafente hauria de deixar d'entrevistar directament... tot lo demés bé, tot i que és cert que podria fotre més hòstia...

    M-AMEN

    ResponElimina
  10. Bukkàkez, no hurgui tan gratuïtament, que es coneix que molts dels per aquí presents pagariem amb el sacrifici de la nostra mare biològica per poder escriure-li els sermóns a aquest bon home.

    És vostè un provocador wannabe. M'agradaria "soltar-lo" pel meu facebook, ple de "mojigats" e imbècils llestos per ser escupits a la cara, però sóc tan despreciable que encara em sap una mica de greu ofendre a segons qui.

    ResponElimina
  11. El que passa és que el senyor Buenafuente te entre altres amics, el Mikel Urmene....Urxene...penshi...el tio del Kukuxumuxu vamos; i ves a saber si per quedar bé o per ser humil, el tio li debia dir que ell tampoc pintava malament i l'altre es debia emocionar o quelcom per l'estil.

    Perquè ja sap que admiro al Senyor Buenafuente, tot i que penso que ja es fa repetitiu, però quan a algun programa agafa "espontàniament" un paper i un retolador i es posar a pensar en què dibuixar amb aquella cara de "Hem crec bon dibuixant i ara amb quatre garagots que em treure de la xistera us deixaré flipan" n'hi ha per donar-li una bofetada...Mira, millor em callu!

    Salut

    ResponElimina
  12. Pare Fistfàckez hom sap que és més fàcil saber escriure Kukuxumuxu que no pas Urmeneta.
    I sí, la culpa de la vessant artístico-pretenciosa d'en Buenafuente estic segur que la té aquest pelut. Quin un altre, que segur que li fas pintar un gratacels i es trenca la mà.
    "- Pero si no es un animal, ahivalahostia!"

    ResponElimina
  13. per a mi és dels millors comunicadors, i m'hi sento identificat, potser per l'edat

    ResponElimina

 
ir arriba